De WM1
Wij varen altijd!
Regen, wind, hitte of kou houden ons niet tegen. Dankzij de totaal afneembare overkapping en verwarming, vaar je het gehele jaar uiterst comfortabel.
Voor grote groepen
In Amsterdam werken wij met diverse rederijen samen, waardoor wij grote groepen, tot 450 personen, kunnen faciliteren met de kwaliteit, faciliteiten en service die je van ons gewend bent of verwacht.
Flexibele indeling
De ruimte is naar wens in te delen met statafels, dinertafels, lage zitjes etcetera. Om die reden is de boot geschikt voor allerlei evenementen voor zowel grote als kleine groepen.
Servicegericht en flexibel
Je kan het zo gek niet bedenken of wij regelen het voor je! Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel en we doen er alles aan om iedere vaart plezierig en ontspannen te laten verlopen. Daarom staat er ook altijd een host ter beschikking.
Luxe faciliteiten
De WM1 beschikt over uiteenlopende faciliteiten: toilet, verwarming, overkapping, wifi, professionele muziekinstallatie, ruime bar met twee bieren op tap, biologische sapjes, koffiezetapparaat, lekkere wijnen en eventueel een beamer en een flip-over.
Milieuvriendelijk
De WM1 heeft een 100% elektrische aandrijving en is dus milieuvriendelijk en niet geheel onbelangrijk: fluisterstil. Wij houden graag rekening met de flora en fauna van de Amsterdamse grachten.
Afbeeldingen van de WM1
Indeling van de WM1
Van SR3 naar WM1. Een meeslepende geschiedenis.

Steven Seijmonsbergen
Op 1 mei 1902 kocht Steven Seijmonsbergen een stuk grond aan de Oostenburgerdwarsstraat. Hier begon hij met het bouwen van ijzeren schepen. Eerst door mankracht voortbewogen dekschuiten, later sleepboten en een aantal veerboten.De SR3
In Opdracht van Stadsreiniging Gemeente Amsterdam werden in deze werf zeven sleepboten gebouwd. De SR1 tot en met de SR7. De SR3 werd onder andere gebruikt om dekschuiten met afval van het centrum naar de vuilstort in Zaandam te slepen.

Varend monument
De bovengenoemde geschiedenis heeft ervoor gezorgd dat het schip destijds als varend erfgoed geregistreerd was en is behandeld door het register varende monumenten.De Miriam
Na 44 jaar trouwe dienst werd de SR3 overgenomen door P. van der Zee & Zonen. Die doopte haar de Miriam en zette haar kracht in voor de sleepdienst Elswijk in de havens in en om Amsterdam.

De Foxtrot
De Miriam kreeg na een aantal jaren een nieuwe baas. Ze ging varen onder de vlag van de Amsterdam Towing Company en werd omgedoopt tot Foxtrot.Met Pensioen
Na 79 jaar slepen mocht ze met pensioen. Het schip heeft een aantal jaar in Coevorden gelegen. Totdat wij haar vonden. Wij zochten al enige tijd een schip met Amsterdamse historie, en geheel toevallig kwamen we haar op het spoor.

Eerste inspectie
Bij een eerste inspectie werden we positief verrast door de staat van het spantwerk en het casco en na ons eerste bezoek werd direct duidelijk dat dit stukje historie weer in de vaart moest.Renovatie
Tijdens de renovatie wilden we trouw blijven aan haar historische uiterlijk. We hebben alles op alles gezet om dit te combineren met de vereisten voor veilig passagiersvervoer, de exploitatievergunning en een emissievrije, elektrische voortstuwing.

De WM1
De WM1 heeft nog altijd haar historische indeling met twee opbouwtjes op het voordek en daarachter de stuurhut. Ook het boeisel van het schip is hersteld op originele hoogte. Het achterschip is in ere hersteld en ligt op haar historisch waterlijn in het water.">
Gebruik het formulier om de digitale brochure te ontvangen.
[]
1 Step 1